Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

tisdag 31 maj 2011

How to draw

 
How to draw visar steg för steg hur man ritar olika saker. Trots att det låter enkelt så är det ganska svåra bilder som beskrivs och detta passar lite äldre barn. Appen är gratis och ger faktiskt tillgång till en hel del beskrivningar.

Här är en till How to draw app som har en katt i gratisvarianten och sedan kan man köpa till bilder för 7 kr st. Dessa bilder är lite enklare och passar nog lite mindre barn än den förra appen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar