Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

måndag 13 juni 2011

StoryKit

Nu börjar vi komma till lite intressanta appar. Denna app, StoryKit, är egentligen för iPhone men vaddå??? Det är en gratisapp och den fungerar alldeles ypperligt. När man laddat ner appen ligger några böcker klara för läsning men de är på engelska och de är gamla och tråkiga. Nu börjar det roliga...du kan själv skapa böcker. Klicka på new book och lägg in text, bild (som du kan rita på) eller foto direkt. Du kan spela in röst till dina sidor vilket gör att yngre barn inte ens behöver skriva något. Gör flera sidor och när du är klar laddar du upp boken på nätet (enkelt) och kan maila en länk till de som du vill ska få se din bok. Ljudet följer med så att boken är hel när man klickar på länken du delar med dig av men sidorna ligger uppradade så man kan se alla sidor på en gång tyvärr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar