Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

lördag 23 juli 2011

100-bräda

Här har vi Montessoris 100-bräda som är så nyttig för barnen att lägga för att se mönster och ordningsföljder bland siffrorna. En tom bräda syns med blandade brickor vid sidan. Brickorna måste plockas och läggas i tur och ordning (synd). Skillnaden mellan lite och fuillversion (22 kr) är att man i fullversionen kan få en bräda där bara udda eller jämna ta ska placeras ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar