Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

lördag 23 juli 2011

Frimärksspelet

Frimärksspelet är ett sätt att läsa barn att räkna ut uppställningar med hjälp av positionskort. Appen kostar 45 kr men är väl värd sitt pris om man bara vet hur man ska använda frimärksspelet på rätt sätt.

2 kommentarer:

  1. Hej Annelie!
    Finns det några instruktioner i appen? Jag har hittat ett analogt frimärksspel utan regler eller instruktioner och det skulle vara kul att kompletter med appen. tänkte använda den i repetition av positionssystemet :)
    /Ann-Catrin

    SvaraRadera
  2. Jag tror att det är så att detta heter "spel" men det är det inte egentligen. Här ska man bara laborera med positionerna utifrån lärarens instruktioner./Annelie

    SvaraRadera