Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

lördag 23 juli 2011

Geometriska figurer

A mouse in a house kostar 22 kr men är väl värd de pengarna om man har förskolebarn tycker jag. Appen lär barnen i tre steg. Först ska alla ballonger smällas så att alla geometriska figurer kommer fram. Här har man ju läga att höra med barnet vilka de kan namnen på. Sedan ska man skicka in en form i taget i huset och då kan man repetera deras namn. Väl inne i huset ska man leta upp alla trianglar tex. De man har hittat markeras med en ostbit och när ostbitarna är slut har man hittat alla som ska hittas. Sedan kan man också hitta bonussaker (de som rör sig) och få belöningsostbitar för dessa. När  man hittat allt är det ett gäng möss som hoppar och hurrar för en. Jag inbillar mig att detta är riktigt kul för de minsta barnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar