Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

söndag 17 juli 2011

MathBoard-räkneträna för lite äldre elever

Egentligen en ganska tråkig app rent layoutmässigt men oj, vad här finns finesser och inställningar. Det hela går ut på att träna att räkna ut lite svårare tal. Typ 38+63. Du får en uppgift och antingen löser du den direkt i huvudet eller så använder du den tomma skrivytan som finns där du själv kan göra en uppställning eller räkna ut uppgiften hur du vill. Om du absolut inte vet hur man räknar ut uppgiften så kan kan få "steg för steganvisningar".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar