Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

torsdag 21 juli 2011

Prinsessan på ärten

Interaktivt äventyr att läsa på massor av olika språk. Appen kostar 22 kr och är faktiskt värd det då det är tervligt att man inte bara läser utan är med på varje uppslag och ändrar på bilderna genom att t ex lägga ärtan i prinsessans säng. Det kan också vara roligt att läsa boken på danska eller norska. Dagen barn behöver träna sig i våra grannspråk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar