Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

lördag 23 juli 2011

Räkna bönor

En riktigt trevlig spel/räkneapp för mindre barn. Bönor av olika färg syns på spelplanen. Varje barn räknar sina bönor och sätter så många fingrar på sin färg som det hittade bönor. När alla räknat sina bönor och placerat rätt antal fingrar plingar det till och nästa uppgift dyker upp. Jättebra räkne- och taluppfattningsträning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar