Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

torsdag 21 juli 2011

Stadens hjältar


Stadens hjältar innehåller en bok när man laddar ner appen. Man får höra en trevlig svensk röst läsa boken och man kan tucha bilden och få höra vissa ljud till berättelsen. Om man vill kan man stänga av ljudet och läsa den själv. För 28 kr laddar men ner resten av böckerna i serien: Brandbilen, flygplanet, traktorn, raggarbilen, grävmaskinen, bärgningsbilen och skotern. Ja ni ser att det är böcker för riktigt små barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar