Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

tisdag 9 augusti 2011

Origami med sedel (dollar) och med ballonger

Gratisapp med vikningsinstruktioner till flera olika alster. Man får, när man väljer figur, information om svårighetsgrad och hur många sedlar som behövs (1 eller 2). När man sedan startar instruktionerna får man en vikning i taget och trycker själv fram när man är redo för nästa steg. Bilden man ser går att vända och vrida på så att man kan se den från alla håll vilket underlättar vikningen.
Är det någon som har måtten på en dollarsedel så får ni gärna skriva in det i kommentarsfältet nedan.

Här har vi så en till gratisapp från samma tillverkare som ovan. Nu är det ballonger man kan forma till figurer genom steg-för-steg instruktioner i 3D.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar