Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

tisdag 27 september 2011

Happi stavar

Happi stavar är ännu en bra app från happipappi. Appen kostar 15 kr och är väl värd sina pengar. Enkla korsord med trevliga bakgrundsbilder. Bakgrundsljudet går att stänga av enkelt och man kan göra valet att använda versaler eller gemena. Bokstäverna som ska in i korsordet finns huller om buller utanför korsordet och är till hjälp om man inte skulle veta orden som ska föras in. Om man absolut inte kan så finns det en hjälpknapp. När man klickar på den ser man alla ord tunt grått och kan bara leta efter rätt bokstäver att föra in. Detta är ju en träning för sig i nybörjarfasen då man ska kunna matcha bokstäverna och senare också att kunna läsa de ord man producerat. Ännu en bra app från happipappi mao.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar