Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

tisdag 27 september 2011

Top it

Top-it låter barnen spela parvis och samtidigt träna enkel addition (talområdet 0-20) och även större än/mindre än/lika med. 


Första spelaren delar ut kort och summerar dessa i rutan undertill. Man får poäng efter summorna först och främst. Spelaren ska sedan peka mot den summa som är störst eller trycka tie om summorna är lika. Därefter kommer symbolkortet upp som visas på bilden ovan. Superpedagogiskt tycker jag. Nästa spelare står på tur att dela ut kort och summera. Appen kostar 15 kr och är ett trevligt sätt för barnen att på ett lekfullt sätt träna två moment i samma spel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar