Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

lördag 22 oktober 2011

Fotobabble

Fotobabble är egentligen en iphoneapp men men....
Ta ett foto och spela in en kommentar till din bild. Väldigt enkelt...
Du kan också hämta bilder från ditt album. När du är klar väljer du ett tema så får du en trevlig bakgrund till din bild. En hel del bakgrunder finns att tillgå. Om du gräver djupare kan du också nå inställningar för effekter på bilden, beskära den, rotera och ändra färg (RGB).
Om du sen skapar ett konto på fotobabble.com (gratis) kan du spara och maila, twittra eller facebooka din bild med ditt ljud. Jättetrevligt för barn att dokumentera saker. Synd bara att det inte går att blogga direkt...
Gör jag det ser det ut så här:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar