Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

onsdag 26 oktober 2011

Memo

Memo är en förvånansvärt välfungerande transkriberande app. Man skriver in något med vanlig handstil och låter appen ändra till datortext. Svenska finns att välja och den klarar det riktigt bra. När du skrivit ska du markera området du vill ändra och du kan välja att transskribera det till text eller till en bild. Därefter kan du (om du köper till fullvarianten för 22 kr) maila, kopiera eller skicka till facebook, twitter eller evernote.

1 kommentar:

  1. Den har även en smart "skiva" som man kan dra fram. Då kan man lägga handen på sin iPad som stöd när man skriver utan att det ger "avtryck". Jag upptäckte inte den här funktionen till att börja med. Jag tycker att textigenkänningen är värd 22 kr. Sedan kan man hoppas på att funktionerna i anteckningsdelen utvecklas mer...
    /Ola

    SvaraRadera