Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

söndag 27 november 2011

2 x 2


2 x 2 är inte, som jag först trodde, en app som bara tränar 2:ans gångertabell. Man kan ställa in tabell 1-9, multiplikation/division, svårighetsnivå och antal omgångar. 
Du kan välja att se multiplikationstabellerna och träna dig att rabbla dem men du kan också köra igång och spela direkt. För varje rätt svar laddas din kanon mer och mer och när du laddat den fullt så skjuter den på det fientliga skeppet. Du måste vara snabbast på att svara. Om du svarar fel så är det bara en röst som säger ähum och du förlorar tid på ditt misstag, annars är det bara att köra vidare.
Spelet blir ganska snart långtråkigt men ibland behöver man träna snabb huvudräkning och då fungerar den här appen bra.
Appen kostar 22 kr men finns också som liteversion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar