Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

söndag 27 november 2011

Easy animate


Jag har animerat en del med barn men då bara utgått ifrån foto. Här hittade jag en app där man själv ska rita. Rita i ruta ett. Skapa en ny ruta och här ser du den förra rutan lite svagt och kan utgå ifrån den när du ritar nästa. Det finns många olika färger att använda och man kan steglöst ställa tjocklek på linjen. Suddi finns men ingen möjlighet att ångra det senast ritade vad jag kunde se. 
När man är klar och spelar upp den (vilket man kan göra även undertiden man arbetar) kan man ställa uppspelningshastighet. Slutligen kan man maila iväg den men mottagaren måste ha appen installerad och måste då alltså ha iphone eller ipad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar