Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

onsdag 2 november 2011

Fun sounds

Gratisappen Fun sounds har massor med roliga knappar att trycka på. Det finns mängder av roliga ljud och fler som man kan ladda ner. Först är det roligt att bara testa runt och sedan sitter jag och funderar på hur man kan använda den här appen. Kanske man kan be eleverna hitta på en historia utifrån vissa ljud eller skriva en berättelse och ljudillustrera. Ljuden är lite udda ibland så det är nog bäst att först välja ljud och sedan skriva en berättelse utifrån dessa.
En hjälp efter att ha valt ljuden är att de går att lägga i en specialmapp med sina favoriter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar