Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

onsdag 2 november 2011

Mosaic och Butterflies

Mosaic ser jag som en app för de barn som behöver träna sitt seende. De behöver kanske träna sig i att se och härma. Man får en pegboard och väljer själv om man vill ha stora eller små pegs. Sedan är det bara att följa mönstret vad gäller färg och placering av pegsen. Naturligtvis kan man också skapa egna konstverk som man sedan kan spara,dela via mail, facebook eller via den offentliga Mosaicsidan. 
Appen kostar 7 kr.

Butterflies är en liknande app men den är lite mer avancerad för de som har svårt för att se mönster. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar