Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

onsdag 23 november 2011

Toontastic



Här bygger vi upp en berättelse med alla dess komponenter. Historien börjar med att man bekantar sig med miljön och huvudpersonen. Sedan börjar historien med ett problem/utmaning med sitt klimax och därefter kommer en lösning på problemet. Detta upplägg är redan förutbestämt så det är bara att fylla på med sin berättelse genom att välja bilder, personer och spela in det som händer genom att röra figurerna och prata till. Vill man ändra upplägget så kan man självklart gör det. 
Suveränt att få barnen att förstå hur en berättelse byggs upp! Det är dessutom lätt att skapa i detta program till skillnad från om man måste skriva ner allt. Skriva kan man ju göra sedan när historien väl på påhittad och klar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar