Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

måndag 28 november 2011

Zoola Simon

Jag gillar de här minnesspelen för att det är många barn som behöver träna sig att ta instruktioner i flera led och kunna koncentrera sig och jag anser att dessa spel är en väg in i detta.
Här har vi en app som låter barnet välja vilken sorts ljud som ska ingå i spelet. Djur, instrument eller en vanlig klassisk med färg och pianoton. Här finns också 3 svårighetsnivåer. När man ställer in svårighet så handlar det   om hur många "knappar" man får. 3, 4 eller 6. Spelet håller samma långsamma tempo hela tiden.

2 kommentarer:

  1. Hej! Har bara snabb tittat på din blogg men det varkar ju helt suverän. Ska titta mer vid tillfälle. Letar efter bra appar till min son 6 år som precis börjat f-klass.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vad kul att du har hittat hit till min blogg. Jag har precis satt ihop en lista med appar som jag tycker är lämpliga till 6-åringar och åk 1. Vill du ha den listan så maila till mig på mailadressen som finns högst upp på sidan.

    SvaraRadera