Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

lördag 17 december 2011

Amiralen

Amiralen är en bok som man kan få uppläst för sig eller läsa den själv. Den är på rim och skriven av Ulf Löfgren. Helge Skoog läser upp den om man vill. Under tiden man lyssnar på uppläsningen kan man roa sig med att röra bilen och se vad som händer. Inga större överraskningar men dock lite roligare än en gammal hederlig bok.
Appen är tillfälligt gratis och om man i fortsättningen vill ha mer gratis från tillverkarna kan man gå in och registrera sin mail på www.filimundus.se 
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar