Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

fredag 2 december 2011

Let´s name things


Lets name things. Ja, det är vad det låter som. Ett spel där man snabbt ska komma på det som eftersökes. 5 spelare kan spela åt gången och man ser vems tur det är genom att man är färgmarkerad och dessutom syns namnet högst upp. 
Innan man börjar spela kan man göra inställningar kring vilka uppdrag man ska få.
Problemet med denna app är att den är på engelska men den fungerar säkert suveränt på mellanstadiet redan om man har den på engelsklektionerna. Jag tänker mig att man kanske spelar detta med padden kopplad till projektorn och kan ha detta som en turnering och det kan då fungera om läraren hela tiden snabbt översätter vad som efterfrågas. Appen är gratis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar