Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

måndag 26 december 2011

Map draw

Map draw är en gratisapp och verkar vara suverän för t ex skattjakt med barnen. De kan också markera t ex sin skolväg för att visa att de förstår och kan tolka en karta. Man skapar enkelt en ny karta, väljer färdsätt och linjefärg, zoomar sen in och ritar på fri hand eller raka streck. Om du låter padden lokalisera dig i världen så underlättar det att komma igång. Du får då också koordinater kring var du befinner dig. På kartan kan du sedan sätta ut pins och rita lite på frihand eller skriva. Du kan sen spara dina alster och maila kartan eller lägga den i ditt bildalbum. Du kan också se hur lång sträckan är som du ritat ut på kartan. Default är miles men det går lätt att ändra i settings.  Du väljer själv om du vill se kartan som en hybrid eller som vanlig karta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar