Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

tisdag 17 januari 2012

Animated verbs och adj&opposites

Animated verbs låter barnen träna på verb på olika språk ( eng, ty, fra, sp) Man ställer in om man vill ha versaler, gemena eller blandat (första versal och resten gemena) och om man vill ha hjälp med skuggade bokstäver. Orden man sedan skriver in animeras när de är rätt. 

Adj&opposites är gjord av samma tillverkare som ovan och har samma funktioner och språk. Men här tränar man adjektiv och varje bild innehåller motsatsorden. Lite tråkig nybörjarträning men dock ganska lärorik. Kul också om man är intresserad av att jämföra med andra språk. Apparna är båda gratis.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar