Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

måndag 23 januari 2012

Math puppy

Math puppy är ett sött program att träna alla fyra räknesätten i. Subtraktion ingår i den fria appen sedan får man köpa alla räknesätt för 7 kr. I appen kan man spela bingo, utmana sig själv i ett räknespel eller använda appen som miniräknare. 
När man spelar bingo räknar man ut svaret och väljer sedan vilken bricka man vill markera, det finns oftast fler än en. Om man väljer fel svar får man ett kryss över och har inte längre möjlighet att få bingo på just den raden. 
När man spelar spelet har man tre "liv" och om man svarar fel blir man av med ett i taget. När liven är borta får man börja om men bara från början på den nivå man kommit till.
Jag tror att bingovarianten är den som tilltalar barnen mest. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar