Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

söndag 29 januari 2012

Multitouch math

Här har vi en riktigt trevlig app att räkna och samarbeta i. Uppgiften står i mitten och sedan ska man markera i sifferfälten det svar man vill ha. Då måste man t ex sätta tre fingrar på 10 för att få ihop 30. Tyvärr är det inte så enkelt som att det är positionerna ental, tiotal, hundratal och tusental. Detta hade ju varit bra för nybörjarna. Till en början räcker fingrarna till för att få ihop svaret på uppgifterna men när man sedan avancerar så måste man ha hjälp. I inställningar kan man ställa in talområdet och räknesätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar