Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

onsdag 18 januari 2012

Spello

Spello, ja det hörs på namnet, är en stavningsapp. Den kostar 7 kr och är egentligen väldigt enkel och tråkig. Det som är bra är att man har flera språk att välja på. Det finns både svenska och engelska men även danska, tyska, finska, tyska, spanska mfl språk.
Man väljer område att träna genom att se kategoribilderna. Jag gillar att man även kan träna att skriva/stava till siffrorna för de är bra att kunna. Man kan byta sin avatar och enligt skärmdumpen nedan kan man visst även ta bort hjälpen man kan få med att bokstäverna redan är ifyllda. Jag hittar dock inte den funktionen. Om det är någon läsare som vet hur man gör så skriv det gärna i kommentarsfältet. Utan den här funktionen så tycker jag inte att appen är något att ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar