Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

lördag 18 februari 2012

Beatwave


Beatwave är ett trevligt sätt att skapa ett slags komp och kanske sedan hitta på en sång till detta. Jag tror att förskolebarn verkligen skulle "gå igång" på detta. En färgpalett visar sig från början och ett blått band rör sig över paletten. Jag placerar själv in prickar som stör det blå bandet vilket ger ljud i rytmiska mönster. I inställningar kan jag ändra från mjuka toner till lite mer häftigt. Jätteroligt och kreativt och...gratis.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar