Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

onsdag 22 februari 2012

Learning the timetables

Här har vi en i mängden av matteträningsappar. Jag gillar dock denna då det är en stilrent gränssnitt och den är enkel att manövrera. Talet står snyggt och prydligt med stora siffror på något som liknar spelkort och man har sina 10 siffror i sidan och ska dra de rätta svarssiffrorna till de tomma rutorna. Ovanför talet finns talet konkretiserat med frukt eller något annat så att den som inte kan svaret själv kan räkna sig till det genom att räkna sakerna. 
I fullversionen, som är gratis, ingår bara addition tyvärr..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar