Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

tisdag 20 mars 2012

Art set

Art set är en app med alla möjliga målningstekniker. Här finns oljekritor, tusch, kritor, färgpennor och pastellkritor. Här finns också svamp och lite andra verktyg att använda. Man har även tillgång till en liten låda med de färger/verktyg man nyligen använt så att man snabbt kan skifta bland dessa och slippa göra både färgval och pennval varje gång.
Du kan även välja vilken typ av duk/underlag du vill måla på.
Bilden man målat kan man duplicera och arbeta vidare med en kopia, ta foto till fotoalbumet men även hämta bilder härifrån för att måla vidare/över. 
Appen kostar endast 7 kr



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar