Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

onsdag 23 maj 2012

Sugar sync


En tjänst som påminner om Dropbox är Sugar sync. Du kan ladda upp foto, videos, dokument mm får att sedan ha åtkomst överallt. Om du vet att du kommer att behöva komma åt en viss mapp när du är utan nätverk så går det att ladda ner filerna. Du kan enkelt maila iväg filer eller dela med dig av dem via en länk och allt du gör på en "device" synkas med de andra.
Från början har du 5G utrymme men det går att köpa till mer eller, som hos dropbox, se lite tips om appen eller värva en vän för att få mer lagringsutrymme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar