Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

lördag 21 juli 2012

Paper planes

Paper planes är appen för de elever som gillar att vika flygplan. Här kan de välja mellan 7 olika plantyper, men från början har man bara en och den andra låses bara upp efter att man publicerat ett visst antal plan på facebook  och de övriga 5 går att köpa för 22 kr eller 7kr/st, se steg-för-stegvideos om hur man viker samt dekorera med färger, mönster, bilder och text och skriva ut flygplan. Detta med att kunna dekorera själv och sedan skriva ut går kanske att använda till något roligt som att göra "flygblad" kring något viktigt. Om man inte har en skrivare kopplad till sin ipad går det bra att maila som en pdf
Jag blir lite irriterad över att man måste köpa fler flygplanstyper samtidigt som jag tycker att det är bra att man får möjlighet att prova appen gratis för att se om man förstår alla finesser och testa om utskrift-, mailfunktioner fungerar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar