Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

onsdag 22 augusti 2012

Ny ipad

Jag får nu många frågor från mina kollegor om hur man gör när man ställer in sin första ipad och lite "första-tips". Jag har suttit med en hel del då de ställt in sin pad men det tar ganska mycket tid. Här kommer därför en film om hur man gör. Hoppas att jag lyckats få med allt och att det är lättbegripligt. Innan du startar så tänk efter vilken mailadress som ska kopplas till det nya itunes-kontot och om du ska fylla på lite pengar på det kontot så att du kan ladda ner appar som kostar. Du behöver då kanske skapa ett mailkonto som inte är personknutet och du kanske behöver köpa ett itunes presentkort.
Här kommer i alla fall filmen om ipadkonfigureringen, fylla på kontot via ipad och lite matnyttiga råd:



Och här är lite information om itunes på datorn:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar