Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

onsdag 7 november 2012

Stop motion studio pro HD


Stop motion-appar finns det en hel del av men här har vi en som stödjer greenscreen om man laddar ner  detta tillbehör. Välj först en bakgrund genom att hålla inne kameraknappen. över denna kan du sedan ta foto med en grön bakrund så att bara det som inte är grönt kommer med i din film. Riktigt, riktigt kul och lätt. Du kan till och med lägga till ljud eller spela in eget till din film.
Filmen kan du enkelt exportera till ditt album, till youtube, facebook, itunes eller skicka via mail. 
Det finns också en extra finess. Du kan tidsinställa fotograferingen eller fotografera med en remote controll om du laddar ner denna som en app till en annan "device". Denna app kostar inget.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar