Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

måndag 11 februari 2013

Mathbugs


En app för att få koll på positionssystemet. Olika kroppsdelar är värda olika mycket. Bygg på djuret så att det stämmer med det tal du fått tilldelat. Roligt sätt att jobba med positionssystemet men jag måste se hur det fungerar i verkligheten innan jag uttalar mig om hur bra det är att jobba på detta sätt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar