Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

lördag 23 februari 2013

Tempo Tim

Tempo Tim ser till så att det blir rättvist när man ska turas om. Ställ in hur lång tid det ska gå innan det är dags för nästa person att få spela eller vad det nu gäller. Ställ också in antalet barn. Appen startar så fort du går ur den...fungerar alltså när man ska ha turtagning på samma enhet.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Följer din blogg via reader och tycker det är en bra nivå på tips och bra beskrivningar! Ett önskemål! Att du skriver priset på appen!?
    Tack för inspiration!
    Vänligen
    Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du tycker om min blogg och kan hitta tips här. Priset på apparna kan variera över tid och därför skriver jag inte detta då det snabbt kan bli inaktuellt./MVH Annelie

      Radera