Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

lördag 23 mars 2013

Bitsboard

Detta tips kommer från facebook och jag är väldigt tacksam att jag såg det för det här verkar vara en väldigt användbar app och i dagsläget är den dessutom gratis.
Här finns redan flera kort i olika kategorier upplagda och sättet att spela med dem kan man själv bestämma. Se bild nedan.
I appen finns massor av ord, bilder och inspelningar redan som man kan utnyttja för att sätta ihop sitt eget spel men man kan också lägga in egna bilder, skriva ord och göra ljudinspelningar för att anpassa helt efter egna önskemål.
Detta gör att appen är väldigt användbar. Du kan låta barnen samarbeta för att skapa spel till varandra eller själv skapa spel efter det du vill att de ska träna. Det kan vara engelska, geometriska figurer, mattetal, läsning (ord+bild) eller hemspråk/moderna språk.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar