Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

torsdag 4 april 2013

Vem är jag?

Lite lagom lästräning och klurighet för lite mindre barn. Du väljer vilken person du tänker på och den hamnar i vänster hörn. Nu ska du ställa frågor till "datorn" för att ta reda på vilken den "tänker" på. Du får själv frågor tillbaka kring din figur. Efterhand som du ställt dina frågor kan du ta bort personer och till sist kan du gissa. Kul och lättsamt. Oj, jag glömde säga...i vänsterkant finns bilder som representerar frågorna. Barnet behöver alltså inte kunna skriva själv. Detta sparar tid till lästräningen.


Vill man göra samma på engelska så finns här en rolig version med Halloweentema. Det heter Guess who? Halloween. Här får man fler och fler monster ju fler gånger man spelat och svarat rätt. Frågorna finns färdiga som frågekort längst ner i skärm. Bra för träning...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar