Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

torsdag 25 juli 2013

Panda mix

En app för små barn. Här kan de para ihop saker som hör ihop, halvor av bilder som hör ihop, flytta pusselbitar till rätt plats och komplettera bilden så den ser likadan ut som förlagan. Bra övningar som alla finns på tre olika nivåer. Gillar man inte en övnings bilder kan man trycka på pilen och få en ny övning. 
Appen finns på flera olika språk. Det är en kort instruktion som sägs och begrepp till bilderna. Man kan även stänga av ljudet helt och ändå förstå vad som ska göras. Bakgrundsmusiken går att stänga av separat.
En app jag tror att en hel del förskolebarn skulle gilla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar