Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

onsdag 10 juli 2013

Se bokstavsljuden

Elever som har mumotoriska svårigheter eller uttalsproblem kan behöva fokusera på hur man håller läppar och tunga i munnen vid de olika bokstavsljuden. Här får de se en kort animering till varje bokstavsljud. Vokalerna kan man dessutom välja att få långa eller korta och animeringarna kan man spela ruta för ruta för att detaljstudera. 
Här finns också en övning där man ska lyssna vilket ljud som kommer först i ett ord. Det finns tre ljud att välja på och det rätta ljudet drar man till svarslådan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar