Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

söndag 25 augusti 2013

Kviddevitt

En gammal app som många säkert redan känner till och kanske även använder regelbundet utomhus med elever. Kviddevitt är en app för fågelintresserade. Via filter kan man söka reda på olika fåglar. Då kan man t ex filtrera på flytt/stannfåglar, fågelfamiljen, biotoper, latinskt eller svenskt namn. När man hittat sin fågel kan man se ett foto av den och höra hur den låter och därefter läsa lite fakta om den. Vill man läsa ännu mer är appen kopplad till wiki.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar