Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

söndag 10 november 2013

Inkflow


En riktigt trevlig anteckningsapp men möjlighet till anteckningsböcker med flera sidor. Du kan lägga till bilder, text och skriva för hand. Allt går att markera, flytta och storleksändra. Du kan också zooma in medan du arbetar för att få plats med mer på sidan. Du kan byta bakgrund till rutigt, randigt och dyl och när du skapat klart kan du låsa för redigering.
Det du skapat går att exportera/skicka iväg som pdf eller jpeg. Du kan också spara en bild i ditt bildalbum eller tweeta iväg en bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar