Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

onsdag 11 december 2013

Bible stories


Bible stories är en hel serie med bibelhistorier för barn. Man får Noah och påskberättelserna gratis men det kostar bara 15 kr att köpa alla; Skapelsen, Babels torn, Abraham, Josef, Moses, Joshua, Ruth, Jesus födelse, Jesus mirakel, Peter och Jerusalem. I appen är det i princis som en bok med blad som man vänder. Bilderna är jättefina, färgglada, och när man tar på skärmen efter att ha vänt blad så dyker lite till upp på bilden. Men det finns ingen text. Det kanske är bra om man kan sin bibelhistoria. Det kan också vara bra om man vill att eleverna ska återberätta en historia.

Bible heroes är en annan app men här finns än så länge bara historien om Noah. Skillnaden mellan apparna är att i denna finns text (engelsk) som man kan få uppläst och mitt i berättelsen finns det aktiviteter, som t ex att bygga pussel eller memory,  insprängt. Dess måste inte göras. Man kan gå vidare ändå. Det är också ljudeffekter, som t ex regn, och ibland händer det saker när man tar på skärmen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar