Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

fredag 27 december 2013

Eagle eye

 Jag tycker att det finns vinster i den om man vill träna klassen på att koncentrera sig, fokusera och lösa en gemensam uppgift. Tanken med appen är att man ska upptäcka vad som förändras i bilden. Det kan vara något som kommer till, försvinner eller byter färg. Det är inte lätt och kanske kan man lösa den med gemensamma krafter och taktik. Om man inte klarar det första gången så får man en ledtråd (på engelska). Jag tyckte själv att det var utmanande och roligt att sitta och testa hur bra jag är på att uppmärksamma förändringar. Det var inte lätt minsann.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar