Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

lördag 18 januari 2014

TeacherKit

I TecherKit kan du sammanställa din klass. Du kan hantera flera klasser dessutom.

Inom varje klass lägger du in dina elever med kontaktuppgifter och allt. Om du redan har dem i din kontaktlista är det enkelt att importera dem. Lägg in deras mailadresser och deras föräldrars så kan du lätt maila både dem och deras föräldrar. Det går att maila varje adress separat men också ett massutskick.


Du kan skriva noteringar till varje elev. Det kan ju handla om påminnelser till dig själv men också andra kommentarer som vad som blivit gjort kring eleven.
Du kan fylla i elevens resultat och få det i en snyggt sammanställd lista. Detta skulle varit bra till de nationella proven tänker jag.

Du kan också föra närvarostatistik om du lägger in ett schema.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar