Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

torsdag 27 februari 2014

Trello

I Trello kan du skapa olika "anslagstavlor" där du kan ha olika listor. I listorna kan du lägga in bilder, länkar och text. Listorna kan taggas med namn och färgkod för att enklare hittas och du kan lägga in ett datum och tid för när uppgiften ska ha gjorts. Uppgifterna är lätta att dra tag i och flytta från en lista till en annan. Detta gör att du skulle kunna ha en "att-göra"-lista, en "håller på"-lista och en "gjort"-lista osv.
Om du vill att fler ska ta del av dina listor och hjälpa till att förverkliga uppgifterna så kan du lägga till medlemmar via mail eller via din kontaktbok.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar