Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

tisdag 4 mars 2014

NE

NE hade sedan tidigare en app som heter NE skola. Denna måste man ha en inloggning till men här har vi en app där man kan få dagens fråga, sökfunktion och se UR.s filmer. Enkel och bra.
Skillnaden vad gäller sökning är att i den tidigare appen kunde du få artikeln i tre olika varianter för att anpassa till eleven men i den här finns det bara enkel och lång att välja på. Men du kan få artikeln uppläst och du kan enkelt ändra typsnittsstorlek! 
I denna app kan du bokmärka dina sökta artiklar. 
Bilderna i artiklarna går att maila iväg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar