Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

söndag 6 juli 2014

Autodesk digital steam applied mechanics

Använd den här appen för att förklara olika fysikaliska fenomen.


Först kör du en luftballong och måste elda på för att stiga och inte träffa bergstopparna.
 Sedan kan du ladda katapulten för att träffa katterna. Här får du basketbollar, nystan och bowlingklot att ladda med och fundera på hur mycket man behöver ladda när det är olika vikt på dessa.
Ladda lastbilarna med rätt vikt. 
Landa på månen och använd styrraketerna på rätt sätt för att inte landa på en sten.

Här får man se hur lyftmekanismen är sammanbyggd och sedan  ska man använda den för att hämta upp ostbitarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar