Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

onsdag 9 juli 2014

Tick Bait´s universe

Det här är en fantastiskt intressant app som nog kommer att väcka intresset hos många barn. Problemet är att den är på engelska och ganska rörig med all sin text. Om man har ipadden i lodrätt läge så blir man av med all informativ text som stör. Som lärare kan man ha läst på tidigare och lotsa sin elever igenom istället. Det hela utgår från en hund som ligger på sin gård. Härifrån kan man zooma in på hans löss och kvalster osv. Appen zoomar stegvis och för varje nivå finns något intressant att titta på och det hörs också häftiga ljudeffekter. 
Nedan syns appen i lodrätt läge och i horisontellt...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar