Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

fredag 24 oktober 2014

Brain+



Brain+ tränar ditt minne på flera olika sätt och det är både kul och utmanande. 
Du ska vid en övning komma ihåg var i havet det finns undervattensklippor och när de seden döljs av vattnet, komma ihåg var de var och styra båten rätt. Senare ska du också komma ihåg var sker finns och plocka upp dem på vägen.
I en annan övning blir du presenterad för personer och ska komma ihåg personliga uppgifter om dem. Kräver att man förstår Engelska och kan läsa engelska bra.
Det finns också en övning som liknar kodning. En groda ska ta sig till en prinsessa. Du bestämmer med pilar fram/bak/vänd hur grodan ska ta sig fram på spelplanen. Nå prinsessan med så får drag som möjligt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar